معرفی انواع کفپوش های اپوکسی

در این وبلاگ انواع کفپوش های اپوکسی، ضد حریق، رنگ نما، عایق رطوبتی بام و کفپوش های پلی یورتان به شما معرفی خواهند شد.

معرفی انواع کفپوش های اپوکسی

در این وبلاگ انواع کفپوش های اپوکسی، ضد حریق، رنگ نما، عایق رطوبتی بام و کفپوش های پلی یورتان به شما معرفی خواهند شد.

کفپوش اپوکسی در حقیقت نوعی از کفپوش های دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی پلی آمین می باشد که از مقاوم ترین نوع کفپوش ها بوده و دارای ‏استفاده گسترده ای در محیط های صنعتی همچون کارخانجات، سردخانه ها، سوله‌ها، پارکینگ‌ها و... و همچنین سایر اماکنی که تردد ‏زیاد و وزن بالا را متحمل می شوند، دارد‎.‎

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در نظر داشته باشید برای این که بتوانید عمر و دوام بیشتری در ساختمانهای خود داشته باشید می توانید از افزودنی های خوب ساختمانی زیادی استفاده کنید که می تواند به نفع شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این موضع بیشتر با هم صحبت داشته باشیم. این جمله را همه ما بارها و بارها شنیده ایم، اما متاسفانه تا زمان حادثه به آن توجه نمی کنیم و وقتی متوجه می شویم که از هر نظر دیگر دیر شده است و چه بسا با ضررهای مالی و جانی بسیار سنگینی همچون حادثه تلخ پلاسکو همراه شود.

عایق حرارتی
عایق حرارتی

امروزه تکنولوژی و فناوری به کمک ساخت تجهیزات ساختمانی آمده اند. شما می توانید با هزینه بسیار جزئی سلامت سازه خود را تامین کرده و باعث بالا رفتن ایمنی در آن سازه شوید. استفاده از ضد حریق در ساختمان ها به ویژه ساختمان های جدید و عمومی یک باید می باشد و از نظر قانون باید به یک الزام تبدیل شود و می توان گفت عایق حرارتی یک باید در استانداردهای ساختمانی است.

ضد حریق یکی از پوشش هایی صنعتی  هست که بر روی سازه های ساختمانی و مصالح قرار می گیرد و انواع مختلفی دارد. این مواد باعث می شود که از نظر هدر رفت انرژی ما کمترین مقدار را داشته باشیم. البته صنایع پوششی دیگری همچون کفپوش های اپوکسی و کفپوش های یورتان نیز این خاصیت را دارا می باشند. در ادامه سعی می کنیم تا مطالب کاملی را در این مورد برای شما بیان کنیم. از طرفی پوشش رنگ نما و جنس آن در زمان حریق بسیار مهم بوده است و تاثیر زیادی در سرعت حریق دارد.

عایق حرارتی
عایق حرارتی

پوشش های ضد حریق در حفاظت اسکلت سازه به منظور افزایش مقاومت ستون های باربر در برابر تنش های حرارت ناشی از حریق استفاده می گردند که علاوه بر پایدار نگاه داشتن سازه، فرصت بیشتری را برای عملیات نجات فراهم ساخته و نیز این مواد باید از استاندارهای خاصی برخوردار باشند تا در موارد مورد نیاز بیشترین بازده را به ما بدهند. شرکت پوشش ساختمانی عکاظ یکی از شرکتهای ارائه دهنده این محصولات است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که مصالح ساختمانی در برابر حریق آسیب پذیر هستند، مثلا فولاد ساختمانی در برابر حرارت ۴۷۰-۵۰۰ درجه سانتی‌گراد حدود نیمی از مقاومت خود را از دست داده و دچار خمش شده و در نهایت نیز بطور کامل استقامت خود را از دست می دهد. فلز آهن نیز در زمان کمتر از ۱۰ دقیقه پس از آتش سوزی به دمای ۴۷۰ درجه می رسد(حادثه پلاسکو را به یاد بیاورید). پس همانطور که بیان شد این مصالح باید در برابر حریق مقاوم شوند.

عایق حرارتی
عایق حرارتی

با در نظر گرفتن اصل مکانیکی فوق لزوم محافظت اسکلت سازه ها در برابر آتش به عنوان محافظت غیر عامل می بایست مد نظر قرار داده شود. البته روش های مهندسی هم وجود دارند که با مقاوم سازی غیر عامل مصالح صورت می پذیرد و مواد خاصی به عنوان عایق فلزی در آنها استفاده می شود؛ از جمله انواع پوشش های مقاوم در برابر حریق جهت محافظت غیر عامل سازه های ساختمانی می توان به مواد پاششی معدنی، رنگ های منبسط شونده و پنل های ضد حریق اشاره کرد.

در روش مواد پاششی معدنی، سازه ساختمانی با پاشش مواد معدنی مقاوم به حریق برای مدت زمان معینی محاظت می شود. میزان ضخامت پاشش این مواد به عوامل گوناگونی بستگی دارد که می توان از آن جمله به طراحی سازه و مدت زمان نیاز مقاومت در برابر حریق اشاره کرد.

عایق حرارتی
عایق حرارتی

این پوشش ها نسبت به دو پوشش دیگر از خواص مقاومتی بسیار بالا تری برخوردار هستند و می توانند سازه را تا چهار ساعت در مقابل حریق عایق کنند تا پس از آن اقدامات لازم توسط آتش نشانی صورت پذیرد.

رنگ های منبسط شونده این پوشش ها بر پایه آب یا حلال می باشند و با ضخامت حداکثر ۶ میلی متر اجرا می شوند که در دماهای خاصی بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی از خود گاز خنک کننده متساعد می کنند که در نتیجه یک لایه عایق زغالی تولید می شود و از سازه در برابر حریق محاظت می کند و تا چند ساعت نفوذ حریق را به اسکلت ساختمان به تعویق می اندازد. 

منبع: http://www.zcode.ir

  • ۹۶/۰۱/۳۱
  • کفپوش اپوکسی