معرفی انواع کفپوش های اپوکسی

در این وبلاگ انواع کفپوش های اپوکسی، ضد حریق، رنگ نما، عایق رطوبتی بام و کفپوش های پلی یورتان به شما معرفی خواهند شد.

معرفی انواع کفپوش های اپوکسی

در این وبلاگ انواع کفپوش های اپوکسی، ضد حریق، رنگ نما، عایق رطوبتی بام و کفپوش های پلی یورتان به شما معرفی خواهند شد.

کفپوش اپوکسی در حقیقت نوعی از کفپوش های دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی پلی آمین می باشد که از مقاوم ترین نوع کفپوش ها بوده و دارای ‏استفاده گسترده ای در محیط های صنعتی همچون کارخانجات، سردخانه ها، سوله‌ها، پارکینگ‌ها و... و همچنین سایر اماکنی که تردد ‏زیاد و وزن بالا را متحمل می شوند، دارد‎.‎

پیوندها
  • ۰
  • ۰

از گذشته تا به کنون از الیاف های زیادی در عایق های حرارتی استفاده شده است. در زمان حال با پیشرفت علم وفن آوری در این موضوع الیاف های جدیدی به کار می رود که کاربرد بهتری نسبت به قبل داشته که در ساختار آن تغییرات بزرگی به وجود آورده است.پشم سنگ یا پشم معدنی، ماده ای غیرارگانیک و غیرفلزی بوده که از فیبرهای بسیار نازک سنگ‌های آتش فشانی مانند بازالت و دولومیت به همراه مقدار سرباره کوره‌های آهن، ساخته می‌شود. این ترکیب، بیشتر از محصول نهایی را تشکیل می‌دهد.
عایق حرارتی الیاف سنگ
باید توجه داشت که مقدار ٢ تا ٣ درصد از ترکیب را مواد ارگانیک، شامل رزین‌های ترموست به عنوان نگهدارنده و چسب و مقدار کمی روغن تشکیل می‌دهند. سنگ در دمای ١٦٠٠ درجه c ذوب شده و برروی غلتک‌هایی که با سرعت زیاد می‌چرخند، ریخته می‌شود.

در این حالت سنگ مذاب به الیاف بسیار نازک به ضخامت ٦ الی ١٠ میکرومتر تبدیل می‌شود. به این ترتیب الیاف سنگ از دسته عایق‌های الیافی و فیبری محسوب می‌شود و خواص عایق حرارتی، صوتی و ضدآتش بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. پشم سنگ را می‌توان با شکل مختلف، ابعاد و اندازه‌های متفاوت و در پوشش متنوع تولید نمود. دامنه محصولات پشم سنگ از پشم خام که به صورت فله ای در سوراخ های دیواره‌ها وارد می‌شود، تا به شکل‌های لوله ای، تخته ای، پتویی و لحافی وسیع بوده و محصولات با و یا بدون پوشش‌های خارجی عرضه می‌شوند.

عایق حرارتی الیاف سنگ
عایق‌های پشم معدنی نزدیک به نصف عایق‌ها در اجرا در صنایع مختلف و ساختمان‌ها را شامل می‌شوند.کاربردهای عایق‌های پشم سنگ شامل صنعت ساخت و ساز، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، صنایعی که در آن‌ها درجه حرارت بسیار بالایی وجود دارد، کوره‌ها و اجاق‌ها، کانال‌های هوای گرم، گازهای شیمیایی و دودکش‌ها، مخازن روغن، دیگ‌های بخار و مخزن مذاب و زمینه‌های متنوع دیگر می‌شود. ضریب مقاومت حرارتی پشم سنگ تا چند برابر بیشتر از بتون غیرمصلح است. همچنین قیمت پشم سنگ از بسیاری از عایق‌های پلیمری یا ارگانیک کمتر بوده و دردسترس ترین عایق برای صنایع داخلی محسوب می‌شود.

  • ۹۵/۱۱/۱۸
  • کفپوش اپوکسی